Thursday, April 29, 2010

Kisah 1 Dinar & Menunaikan Haji Dengan Simpanan Dinar

Alhamdulillah...di pagi khamis yang mulia ini..saya telah mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah s.w.t. Dengan melibatkan diri dalam perniagaan dinar emas & jongkong emas ini. Saya telah mengetahui bagaimana untuk menunaikan haji dalam masa yang terdekat. Terima kasih kepada Cikgu Azrul dari http://www.auraurum.com. Beliau ialah rakan Emas kami yang berpengkalan di Johor dan merupakan wakala kepada Public Gold. Saya mengambil peluang ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada beliau kerana mengizinkan saya berkongsi maklumat yang sangat berguna ini kepada kita umat Islam..

Pelaburan Emas Yang Telah Direalisasikan

Graf Dinar Emas VS Kos Menunaikan Haji

Melalui gambar di atas, insyaallah...kita sama-sama dapat menunaikan haji dengan hanya menyimpan dinar emas  setakat yang kita mampu. Kalau mampu 1 dinar sebulan..simpanlah...Paling kurang pun 2 dinar setahun..Tengok gaya kita jugak..Kalau rasa nak menunaikan haji pada tahun 2015, belilah & bermulalah dari sekarang..Ini kerana kenaikan harga emas ialah 20-37% setahun..sebab tu dengan hanya 10 dinar pada tahun 2015 insyaallah kita mampu menunaikan Haji di Mekah dengan izin Allah s.w.t..

Kos HAJI 2010Pendaftaran Pakej Haji 2009M/1430H pada tahun ini dibuka sekarang. Pakej-pakej yang ditawarkan adalah seperti berikut :
7/11-17/12 KT AWAL (42hari) RM17,880
17/11-28/12 KT AKHIR (42hari) RM16,980
( sumber : 
http://hajiumrahziarah.wordpress.com/pakej2-2009/pakej-haji-2008m1429h/ )
 
Kos haji meningkat setiap tahun tu  ( sumber : http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0520&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_27.htm )

Haji ialah mengunjungi Baitullah di Mekah dalam Bulan-bulan Haji dengan mengerjakan Rukun-rukunnya seperti Wukuf, Tawaf, Saie dan lain-lain. Ia difardhukan Allah pada Tahun 5 Hijrah keatas setiap orang Islam, lelaki dan wanita yang berakal, baligh dan berkemampuan. Haji adalah salah satu 5 Rukun Islam. Firman Allah swt bermaksud, “Dan sempurnakanlah Haji dan Umrah kerana Allah” (Al-Baqarah:196). “Dan untuk Allah, wajib ke atas manusia mengerjakan Haji di Baitullah (Kaabah) bagi sesiapa yang mampu sampai ke sana. Barangsiapa yang engkar, maka Allah Maha Kaya (tidak memerlukan) dari semesta alam” (Ali Imran:97). Sabda Rasulullah saw bermaksud, “Haji yang Mabrur, tiada balasan baginya selain Syurga”.

Marilah kita sama-sama menyimpan 1 Dinar dengan harga RM 558 (29 April 2010) dan simpan setiap tahun 2 keping. Mudah-mudahan kita sama-sama dapat menunaikan Rukun Islam yang kelima ini. Amin....

Jika berminat untuk mendapatkan Dinar Emas ini hubungi saya Zarul, 012-3849119. Bagi warga Johor, anda boleh dapatkan Dinar Emas ini dengan menghubungi sahabat saya, Cikgu Azrul di talian 017-7675446.

No comments:

 

Mengenai Blog Ini

Blog ini bertujuan untuk menyedarkan dan mendidik orang ramai tentang kebaikan emas pelaburan. Di samping itu juga, tuan punya blog mempunyai misi tersendiri iaitu untuk membaiki taraf hidup khususnya orang-orang Melayu kita dengan melabur di dalam emas pelaburan. Selain itu, blog ini juga akan mendedahkan bagaimana membuat keuntungan dengan melabur emas dan juga membezakan skim pelaburan emas (skim cepat kaya) dengan pelaburan emas fizikal. Bersama-samalah kite berkongsi maklumat dan informasi terkini untuk kesejahteraan bersama.

Followers

Danish Gold Malaysia Copyright © 2009 Blogger Template Designed by Bie Blogger Template